• Sobota, 21 września 2024
  • +48 81 744 61 10
  • poczta@sp30.lublin.eu

7e i 7c na wycieczce w Krakowie

W dniach 6-7 czerwca wraz z wychowawczyniami p. Anną Dębicka i p. Beatą Gryką oraz opiekunami- p. Anitą Pasik i Beatą Judycką. Klasy 7e i 7c odbyły wycieczkę, której kierunkiem był Kraków i Wieliczka.

Od razu po przyjeździe do Wieliczki wszyscy weszliśmy w piękne głębiny królewskiej kopalni soli w Wieliczce. Po półtorej godzinie spaceru dotarliśmy do pięknej największej na świecie i najgłębiej położonej na świecie świątyni św. Kingi. Piękne zdobienia, żyrandole i wysokość zrobiły na nas największe wrażenie. Podczas następnych godzin zobaczyliśmy pozostałe groty wyznaczone na naszej trasie łącznie zwiedziliśmy 14 pięknych komór, z czego każda z nich była wykuta przez człowieka z wielkich brył soli.

Po nocy w hotelu rozpoczęliśmy wraz z przewodnikiem trasę po Krakowie zaczęliśmy ją od placu Jana Matejki z pomnikiem Grunwaldzkim i pięknym budynkiem dalej istniejącej tam ASP. Następnie spacerem dostaliśmy się na Wawel, na którym zobaczyliśmy Katedrę Wawelską, jej piękny wystrój i katakumby w których zostali pochowani Królowie Polscy i ich rodziny. Kilka minut zajęło nam niełatwe wejście na wieżę Katedry na Wawelu, na której szczycie znajduje się dzwon Zygmuntowski. Według legend każdego, kto dotknie serca dzwonu, spotka szczęście. Ze szczytu mogliśmy podziwiać piękną panoramę Krakowa.

Po zejściu z wieży znaleźliśmy się w Bazylice Mariackiej, która niewątpliwie zrobiła na nas wielkie wrażenie, dopracowane szczegóły wielkich witraży, pięknie zdobiony ołtarz, tworzą z kościoła wielkie dzieło sztuki. Zwiedziliśmy też niezmiennie zachowany do dziś Barbakan Krakowski i popularny na całym świecie stary budynek UJ.